Кога: 17.12.2014 г., 10 часа
Къде: зала 200
Къде: зала 200
Онтотекст е българска софтуерна фирма, водещ доставчик на семантични бази данни и системи за управление на документи и съдържание. Продуктите на Онтотекст стъпват на изследвания и иновации в няколко области: анализ на текст (NLP, information extraction), логически изводи (reasoning), семантичен уеб (Web 3.0, linked open data), графови бази данни (NoSQL), пълнотекстово търсене (information retrieval).
Тези иновации тръгват от няколко студента в магистърската програма на ФМИ по ИИ и дипломни работи в БАН през 90-те години. Днес клиенти на Онтотекст са BBC, Financial Times, AstraZeneca, John Wiley & Sons, Oxford University Press, парламента на Великобритания, банки, телекоми, музей и други. Основните конкурентите на Онтотекст са ORACLE, IBM и специализирани доставчици от САЩ и западна Европа.
Лекцията ще направи кратък увод в семантични бази данни, анализ на текст и семантично търсене. Ще представим и няколко реални приложения на тези технологии: от генериране на тематични страници в спортния уеб сайт на BBC, през препоръчване на съдържание на FT.COM до търсене в отчети за клинични изследвания на AstraZeneca.